Tuesday, November 15, 2011

Sebulan Bekerja


Actually Blue Toms ye.Tu silap ;)
   
   Assalammualaikum . Ok , masuk hari ni dah genap 2 hari aku berhenti kerje . Yelah kan , lagi berape hari je lagi aku nak balik sawit tercinta tu . Mane lagi kan , UiTM Jengka tersayang la wehh . HAHA! 
Wif kak ika n kak liza
   Genap sebulan kot aku kerja sebagai TEMPORARY PROMOTER as part time kat Blue Toms ECM Kuantan tu . Macam - macam yang aku dah lalui sepanjang sebulan kat situ . Banyak jugak ah asam garam kehidupan aku belajar kat situ and also beribu ribu keletah manusia jugak lah yang aku terpakse layan . Nak buat macam mane kan , dah customers always right . Adooyyy ..
   Mule - mule kerje macam nak tercabut doh kaki cakap kat kau wehh . Serius tak tipu . 10 jam berdiri non-stop . Kau ade ? HAHAK! Dah lepas seminggu tu , barulah kaki aku ni jadi kental sikit . 3 hari aku buat full shift . Kaki aku dah tak de rase sakit langsung . HUHU ! *Full Shift means start dari 10 a.m sampai 10 p.m .*
    Hari first kerje lepak gilee . Rase macam excited je kerje . Esok esok nye, nahhhh rasekan lah . Sampai tak menang tangan nak layan . Ceh! 
   Sepanjang sebulan work as promoter ni , macam-macam "bekas" aku jumpe . Bekas cikgu , bekas jiran lame , bekas kawan sekolah , bekas guru besar , bekas kekasih . Eh eh , terlebey sudahhh . Haip2 !!So far,pengalaman kerje aku memang sangat best ! Dapat ramai sangat kawan baru . Cume jodoh je tak dapat-dapat lagi . WAKAKA! Seronok weh ! Macam-macam ragam . Baik laki ataupun perempuan . You all awesome !! Kindda miss u all hell much :'(
Ni geng part time aku .Die form4 . FAUZI
   I hope untuk my next semester break , aku dapat lah kerje lagi . Menimba pengalaman yang mengajar erti sebuah realiti kehidupan . Meskipun sebuah realiti yang pahit harus di tempuhi , namun ia patut ku tempuh ! Akan ku kumpul sekuat semangat untuk melawan segala luka lama ! Pasti !! =)

No comments:

Post a Comment