Saturday, September 3, 2011

AidiLFitri 2011

   Assalammualaikum.okeyh , entry kali ini pasal raye . Of koz la nak update gak kan . Asyik dok tengok oranglain update pasal raye dieorang je . Nak gak update pasal sendiri . HEHE! Diz yer punye raye , biasebiase sahaje . Di sambut dengan ala kadar .Tapi meriah gile ! Thumbs up, wehh . serius tak tipu .
   Tahun ni celebrate 1st day raya kat kampung mak yang tercinta . Mane lagilah kan , MARAN ouhh . Next day , baru balik kampung abah pulak . PEKAN . =) Ikut turn lah kan , baru adil .. Bila raye kat Maran , memang tak menang tanganlah nak serve semua tetamu yang datang . Sumpah kalut gile , i tell you.. Mana tak nye , dah mak anak tunggal . So , mane ade sepupu sepapat aku yang boleh hulurkan tangan kan ?? Tapi , at least aku ade ramai dua pupu yang boleh membantu . HUHU !
   Kebetulan dah raya kat Maran ni kan , macam - macam lah aku dapat belajar . Semua ilmu baru . Tahun ini aku dah pandai buat tapai sendiri , meyhh .. Jadi , okeyh ! Perghhh !! Terharuuu gilakkk !! credit to wan lah yang telah menurunkan macam - macam petua untuk produce tapai ni . Bukan senang nak buat , kau taww !! Mekasih , wan . Muahh muahh !! Hari raye pertama , memang rumah aku tak putus - putus kena serang dengan sedara mara . Letih dah ulang - alik dari dapur ke depan , dapur ke dapan . Haishh . Tapi,nak buat macam mane kan ?? Abah cakap , setiap tetamu yang datang tu merupakan rezeki untuk kite . So , tak bolehlah merungut . Kena senyum tak perlu kata apa - apa.
   Tahun ini , tema family aku GREY . HEHE . Percaye kah anda ?? Bakpe tak caye nye ?? Ha,jom tengok ni...


kan ?? kan ?? See , aku cakap tak mau percaye..
takde keje sangat dahh..
beloved saudare mare :)





No comments:

Post a Comment