Sunday, February 27, 2011

LaTa MeRauNG ! ! !


   LATA MERAUNG . Lastly dapat gak aku jejak kaki kat tempat tu . Walawehh , best gile lah doh . Before pergi tadi , sempat lah jap aku beli lunch kat kafe . Siap - siap pack lunch , sesi menunggu pulak . Ha , ni lah yang aku paling dislike . Tunggu - menuggu . Janji pukul sebelas sharp depan kompleks , tapi melesat en . Takpe lah , ni la namenye janji melayu . HAHA! Cukup je angkatan ,kiteorang pun geraklah menuju destinasi yang di tunggu - tunggu . 
   
   Aku ingatkan sekejap je nak sampai tempat tu . According dari budak - budak yang dah pernah pergi tempat ni , dieorang semua cakap ; "alaaa , sekejeap je . Setengah jam dah sampai ". Banyaklah kauorang punye setengah jam . Lame gak ouh nak sampai Lata Meraung tu . Dalam sejam ade kott . Pedalaman gaklah tempat tu . Kena lalu kampung orang asli dulu . HAHA! Orang asli sekarang dah moden . Rumah masing - masing ade astro . Siap ade yang pakai kerete Viva bagai . Perrghhh !! Tabiklah . KAHKAHKAH .


   Abah ( pkcik driver ) drop kiteorang kat depan tangge je . So,terpakselah kiteorang mendaki tangge yang tinggi gile tu untuk sampai kat waterfall tersayang . Hee . Tinggi lah weyh tangge tu . Mau tercabot gak patela aku en . Dahla bawak makanan + air yang berat . :((  Tapi , bile nampak je waterfall yang cun abes tu , terus hilang sakit aku . Lepas siap makan , aku terus merasmikan air sungai yang sejuk giler tu . Mak ai , sejuk tak terkate doh . Macam ais pun ade . Aku mandi sampai ketar - ketar badan . Yelah , macam yang aku cakap dulu . Dah lame tak jumpe sungai sampai macam jadi half batak pun ade . Wakakaka .


   Aku pun dah malas nak citer lebih - lebih sebab kemalasan untuk menaip . So , aku tinggal kan gambar - gambar jelah untuk tatapan kauorang and fahamilah sendiri gambar - gambar tu ,okeyh ! ~ Astalabista .. ;) ~~


p/s --> line kat sini teruklah . nanti dh jumpe line ok,aku uplod lagi . hehe











No comments:

Post a Comment