Friday, December 17, 2010

CuTi - CuTi kLate

   Kebetulan ayah aku ade keje kat Kelantan kan , so aku pun grab la peluang  ni untuk bercuti . HUHU! Sampai je kat Kota Bharu (KB) , aku terusla fikir sapelah kawan aku yang dok KB ea . 1st , aku teringat kat mek bilik aku sorang ni Arini . Next barulah aku teringat kat Wan Muhamad Hanif @ anip . Aku pun contactlah die kan . Malam aku baru sampai tu macam tak larat lah lagi nak keluar . Letih kott. HAHA!


   Esoknye pulak , tengah2 aku teman mak aku cari barang kat billion anip text aku . Die tanye aku kat mane . Aku pelik gaklah kan sebab tak silap aku si Anip ni tengah kerja . Anip ajak keluar (padahal dah set dari semalam dah nak keluar dengan anip ) . Die kerje half day lah rupenye . Aku jumpe Anip dekat tangge dalam Billion tu . Kiteorang pergi lunch . Menu memang special gile lah . Aku tak penah makan pun sebelum ni . Terbaiklah pemandu pelancong aku sorang ni kan . *wink2*
daging parkapowmm..

   Anip bawak aku test makan daging ni . Kelakar gile lah first aku nak try makan daging ni . Boleh pulak aku suruh Anip yang makan dulu . Aku siap cakap lagi , kalau mati Anip mati dulu . HAHA! Siot je . Lepas dah siap melantak , kami pergi serbu KB Mall lah pulak .
pak cik driver.HAHA!
credit to Anip sebab tlg snap pic ni =)

   Kat sini , kiteorang jalan2 je pusing2 . Tapi yang tak boleh blah gile , sampai je kat KB Mall aku dengan Anip terus cari toilet . Ni mesti bahana makan tom yam yang kiteorang order tadi lah kott . Memang kaw gile lah tom yam tu . Masam ouh !! Jalan2 dengan Anip adelah sampai dalam area pukul 4 lebih2 rasenye . Then , die hantar aku balik hotel semula sebab mak aku call ajak pergi jalan tempat lain lak . Anyway , thanx to Anip lah kan bawak jalan2 . Kalau tak de Anip , duduk dalam hotel jelah jawabnye aku ni .

Area PCB

   Malam tu pulak , my family and i pergi jalan2 pantai lah . Kiteorang pergi visit Pantai Cahaya Bulan (PCB) . Alang2 dah melawat tu , kiteorang makanlah sekali . Tapi lewat gaklah kiteorang keluar makan malam tu sebab tengok bola punye pasal . Demi Malaysia kan , tak pe lah . . Menang gak Malaysia vs Vietnam . 2 - 0 gitu. ! Mase bersiar - siar kat area PCB tu , sempat gaklah aku snap pix kan . Dah tak de kerje sangat . HAHA!


Sementare tggu order siap
Ni pun kat PCB gak

Dalam lif hotel 

   Aku sampai hotel dalam pukul 12 rasenye . Sampai je hotel aku sembahyang2 and terus pergi lepak kat kopitiam depan hotel ni je . Bukan nak minum sangat pun . Alah , tak bataklah nak minum kat kopitiam tu . Tapi sebab nak online . Hee . Semangat gile kan .! So , tu jelah yang aku dapat share sepanjang holiday kat Kelantan ni . Kelantan dah banyak membangun ouh! Last aku pergi Kelantan rasenye dalam sepuluh tahun lepas . Sekarang Kelantan macam - macam ade . Two thumbs up! We end now , ASSALAMMUALAIKUM , pen off .


No comments:

Post a Comment