Friday, December 3, 2010

My FiXeD AsSeTs ( FiNaL EpiSoDe )

   Sekarang , aku akan siapkan final episode untuk tajuk fixed assets aku . So , bolehlah korang bace dah siap ni nanti . Tak payah nak terkejut lah kan kalau tibe2 ade muke korang lak yang menghiasi blog aku ni . Lex2 je dah . . HAHA! Ok , untuk tajuk yang last ni aku nak story about my beloved classmates . What class ??! ACD1AF , for sure lah kan . =) . Firstly , aku nak story pasal history kelas dulu . Kelas ni dianggotai oleh 24 orang mahasiswa . Secara khusunya ia terbahagi kepada 6 orang siswa dan 19 orang siswi . Setelah beberapa minggu sesi kuliah bermula , ahli kelas F telah didatangi oleh seorang ahli keluarga yang baru . Beliau merupakan siswa . Dengan ini , secara rasminya bilangan pelajar kelas F berjumlah 25 orang . Ketua kepada keluarga besar kami ni bernama , Amir Fauzan dan di bantu oleh NurA'malina . Kedua - duanya berasal dari Kuantan . Hidup Kuantan .! HEHE!

ACD1AF
   Setelah hari berganti hari , minggu bertukar minggu dan bulan beranjak bulan , satu perkara yang tidak diduga telah menimpa seluruh keluarga F . Ketua kami , telah mengalami kemalangan ketika sedang bersukan . Rentetan itu , beliau telah memgambil sebuah keputusan yang dianggap drustik tetapi sangat relevan untuk " extend sem ". * sori , aku tak taw pe ayat dalam malay * HAHA! Impaknya , keluarga F telah kehilangan seorang hero . Kekosongan jawatan yang disandang oleh saudara Amir , telah diambil alih oleh saudara Hafizul Hafiz . Our dedicated CR . 


   Now , i am proudly present to all , our ACD1AF members . Our 7 heroes : Amir Fauzan , Nadiy Azreeq , Syafiq Tajudin , Ariff Syafiq , Amierul Hafeez , Syafiq Sapie and Hafizul Hafiz .


Our 19 heroins : Adlin Roshaida , Aisyah Umairah , NorIdayu , Sharifah Basirah , Nure'zzati , Atiqah Ahmad , Fitrah Hanom , Nazihah , Nur Amalina , Nurul Affika , Nor Diyana , Azreen , Wan Zulaiha , Nik Nur Nadiah , Ema Natasya , Amalina ( MEKNA ) , Rozana , Amirah Azize , Nur Azidah . Jom usya sorang2 ahli kelas ni .HUHU!

Amir
Ni name die Amir Fauzan . Kami punye CR yang first sekali . Die ni selected by ustazah hapizah taw . Actually die lah first boy kelas F yang aku jumpe . Kami 1 group mase PPP dulu . No wonder la mase dalam kelas aku selalu cakap dengan die . Amir ni seorang yang sangat dedikasi dalam tugas die . Baik hati and pemurah . Selalu photostat pape latihan untuk kiteorang . Kadang2 tu gune duet die sendiri je . HEHE! Thanx , Amir .Jasamu dikenang . 

Audi
Ok, yang ni pulak Nadiy Azreeq . Majoriti panggil die Audi je . Die ni dah macam abang long kiteorang dah . Sangat2 caring pasal adik2 die .WEE ~ Audi ni lah yang selalu mengusik anggota2 kelas F . Kalau sehari Audi tak masuk kuliah kelas senyap je . Macam malaikat lalu pun ade . Best sangat dapat tengok die kene tepek dengan telur malam birthday die dulu . HAHA! Memang kecoh gillllerr! Aku yang tolong tengok ni pun turut kene sapu telur . Sioot je Audi . Tapi , tulah dipanggil kenangan berharga , right ?

Mat
Yang ni name die Syafiq Tajudin . Best kan name die . Unfortunetly , kami terpakse panggil die MAT sebab kelas F ade 3 Syafiq . Whoa.!! Ramai tu . So,nak tak nak MAT terpaksela merelakan kami panggil die mat . Name glamour die dalam kelas , Mr . Double Entry . Mat ni sporting gile orangnye . Tak de nyela nak tengok die marah2 , always cool je . Letaklah die situasi macam mane pun , die tetap maintain pnyela , aku cakap ! HAHA!
Capek

Orange boy ni lah Ariff Syafiq . Alah , panjang sangat nak sebut so panggil die CAPEK jela ye . Aku kenal die before enroll Jengka lagi . 1st time jumpe CAPEK , mak ai ayu gile . Bile dah lepak dengan die baru taw lah die camne . HEHE! Capek ni muke2 dekan budak kelas aku . Bile ade test or quiz , muke die la paling rilex skali . Tapi result tip top gak . Cheh , hampeh betul . 

Mierul
Amierul Hafeez . Die ni lah satu - satunye boy kelas aku yang pakai cermin mate . Tinggi and kurus je orangnye . Sangat - sangat open minded la mirul ni . Yang aku mention kelas F terima ahli baru tu Amierul lah . Die masuk lambat sikit . Masuk je lambat tapi sekejap je die dapat sesuaikan diri dengan kiteorang . Cayalah kau , Mierul ! HUHU !

Syafiq
Anak mak sorang ni name die Syafiq Sapie . Mule - mule aku ingat die die pendiam gile . Tapi , lepas abes camp PERSIDA barulah aku taw die ni macam mane sebenarnye . HIHI ! Kalau ingat balik ape yang kami 1 kelas buat kat die time birthday die , memang serius kesian gile kat die . Dahla kami buat dono je kat die pagi tu . Sepatah haram tak cakap dengan die . Apatah lagi wish birthday die . Dan2 je habes kelas , TOINGGGG!! Bertepek - tepek telur pecah kat die . HAHAHAHA!

Hafizul
Our new CR , Hafizul Hafiz . Fizul ni malu2 je dulu . Cakap ngan kiteorang pun macam nak tak nak je . Grrrr..!! Geram gak kadang2 . Ajak ambik gambar lagilah malunye . Lame2 malu die dah hilang la ,weyh.. Hooray ! Kau baik sangat Fizul . Selalu je ikut cakap kiteorang kawan2 kau ni . Cikgu akaun yang mantap ! HOHO ! Keep it up , okeyh !

Ayu
Yang comel ni name die NorIdayu Asikin . Bilik Ayu ni satu aras je dengan aku . Asal aku gi toilet je mesti jumpe Ayu . Ayu ni baik sangat . Mase aku demam kat camp PERSIDA hari tu , die la yang banyak layan perangai aku . Sabar je die . Aku pening , die urutkan . Aku sakit , die tolong . Ish ,memang baiklah ! Thanks for everything , dear . Terharu sangat Ayu jage Zati dengan baik .  :)

Sharifah
Tarar ! Let me introduce this girl . Sharifah Basirah . Well nice name ! Same nice dengan tuan die gak . HEHE ! Die pun rakan 1 aras aku gak . Kalau hari Isnin petang , time nak pergi latihan KESATRIA mestilah aku berkepit je dengan die ni . Sebab kami 1 platun dan 1 kompeni gak lah kan . Bile time beratur je , kiteorang selalu berebut masuk barisan . Berebut masuk barisan kedua . Teka lah kenape ?? HAHA !

Zihah
Zihah ! Ni lah kawan aku yang paling riuh sekali . Kalah aku . HAHA! Zihah ni kawan yang baik , caring and paling penting suke gossip ! I like ! Kalau tak de die ni memang suram lah kelas . Satu harapan Zihah yang sampai sekarang belum tercapai , nak lepak kat pagar dengan kiteorang . Kesian die . Tu lah , mase kiteorang lepak wikend mesti die balik rumah . takpe2 . Nex sem jela ea ..

Jae
Sweet2 ni , A'malina . Tapi sebab ade 2 Amalina , kiteorang panggil die Jae . Ni semua sebab Jae ni obses gile kat mamat Korea . Ape tah name mamat tu . HAHA! Jae ni , alahai lembut gile orangye .. Ikut je ape orang suruh . Kat mane ade Jae . kat situ lah ade Zihah . Dah macam kembar dah bestfrend dua orang ni . Bile Zihah sakit , Jae lah yang akan jage .

Affika
Die ni aku kenal mase minggu MDS lagi . Macam mane aku kenal ? Sebab aku duduk sebelah die before ambil baju aktiviti satu malam tu . Ha , ni lah Nurul affika . Sampai sekarang kiteorang baik . Affika ni tinggi lampai orangye . Comel2 gitu . HEE! Die lah yang selalu spend time dengan aku stay up kat dining . Aku belajar akaun pun dari die lah . Thanx la , sifu . (^^,)

Yana
Diyana Che Ibrahim . Kami panggil die Yana je . HEHE! Ni orang hebat dalam kelas taw . Die selalu dapat fullmark dalam qiuz and test . Ish , jelous2 . HAHA! Yana pun aku dah kenal before masuk Jengka lagi . Same goes dengan capek , Alin , Ika and Myra . Yana ni baik . Tak kedekut ilmu pun . Kalau tak faham , tanye jelah die . Die tak marah punyelah . =)

Azreen
Ni lah Azreen . Nampak sopan je kan. Jangan main2 , die ni lah pendekar kelas kami . HAHA! Sopan2 die , ahli Taekwondo berjaye , taw ! Bile tournament je , mesti bawak balik medal . Congratsla, Azreen ea . Die ni pun pendiam gakla . Tapi bile kite lepak same2 dengan die , perggh!! gile2 la ,weyh die ni . Mase tidur bilik die dulu , sampai pukul brape pagi tah kiteorang berborak . Kalau dah borak 2, , haish .. HEHE!

Wan
Comel lote ni lah Wan Zulaiha . Sekali tengok macam Yuna je Wan ni . Suke gile dengar Wan cakap . Loghat Ganu die memang tak boleh blah . Die ni memang berpegang teguh dengan kate2 orang ganu , "senyum sokmo" . Kalau bekeng pun , senyum gok . HAHA!

Adya
Awek kat sebelah ni Nik Nur Nadiah . Panggil Adya je . Ni lah roomate aku . Die ni gile punye caring lah . Kalau malam2 tu kami dah tak de keje , mesti online . Online pergi usha facebook orang . Sampai stalk wall lagi tu. Sanggup stay up , wo .. Punyelah tak de keje . HAHA!

Ema
Tenung sape tu , Ema Natasya ? HAHA! Best kan name die . Ala2 Emma Watson gitu . Ema ni suke sangat layan kerenah2 kawan sekelas die . Buat lah lawak bodoh macam mane pun . Die tetap akan gelak . Kalau tak ikhlas pun , die tetap akan gelak lah . Oklah tu , kan . Janji ade respon .Tengok die ni lemah gemalai je , tapi cube tengok time die ajar akaun . Err , tak berani lah..
Mekna

My beloved Mekna . Ni pun name die Amalina jugak . Tapi lagi best panggil Mekna . Yang ni memang taiko kelas F lah . Semue subjek die terer . Salute lah sama Mekna .! HOHO ! Die budak Pekan . Tapi dulu sekolah kat MRSM . No wonderlah die hebat , kan . *wink2* Mekna ni suke gak megusik kawan2 die . Tengok muke cool je kan .Tapi ni nakal die ni . HAHA! main2 je . Jangan marah ,Mekna.

Rozana
This is Rozana . Very Talkless girl . Susah gile nak dengar Rozana bercakap gurau2 dengan kiteorang . Guess what , aku dengan Rozana pernah satu sekolah dulu . HUHU ! Mase tu sekolah kat Methodist Girls School (MGS) , Raub . Aku pun dah tak ingat . Tapi bile introduce diri dulu die mention sekolah tu baru aku perasan  yang kite SATU SEKOLAH lah . HAHA!

Myra
My favourite Lesoong . AHAHA ! Suke panggil Amirah Azize ni lesong sebab die ade lesong pipit yang sangat dalam . Myra pun aku dah kenal awal2 lagi dah . Kelakar sangat kawan aku sorang ni . Kadang2 tu , aku gelak golek2 bukan sebab lawak die cerite pun . Tapi sebab die . Myra , awak lagi kelakar dari lawak awak lah . HAHA !

Azie
Azidah Kamarudin . My mummy . HEE! Azi ni dah macam mak aku dah . Die baik sangat . Suke bagi nasihat and caring gile . Time nak stay up kat dining ,selalu bawakkan aku air nescafe panas2 . Sebab tak nak bagi mengantok . Memang first class la serve mummy ni ! Two thumbs up ! HOHO ! Untunglah boyfie die dapat Azie ni . 

   Fuh ! Habes pun dah keje aku . Letih taw nak settel mende alah ni . HEHE! Kalau korang perasan , ade 5 orang yang tak de dalam page ni . Ika , Alin , Zati ,Fit , Aisyah . Kami berlima tak payahla . Dah banyak kali cerita pasal kami . HAHA! Natijahnya , aku sayang kelas F gile2 dan berharap persahabatan kite akan terus berkekalan ke akhir usia .Insyaallah . .

laz class math




2 comments: