Saturday, December 25, 2010

ThE PrECiOuS tHiNg iN My LiFe

-yani-qilah-fatin-zati-time prep ni
   Bile dah masuk Universiti , mesti kite rindu balik dekat zaman sekolah menengah kite kan . Time kat sekolah dulu , aku paling rapat dengan QILAH , FINA , FATIN , FADLUN , YANI . Yang lain pun aku rapat gak . Tapi yang ni gile2 rapat lah , bhai .! HOHO! Almost 5 tahun weyh , kite satu kelas . Nak2 nye QILAH and FINA . Dulu time form 1 , kau selebeb jep . But now , mak aii dah jadi diva divana UPM . BHAHA! Perangai seko2 mase form 1 alahaii tak payah nak cakap lah . Abes semue tak matured . *termasuk aku sekali* Pantang ade mase terluang sikit , ha mule lah sesi air mate melimpah . Menangis HOMESICK punye pasal . Padahal , appa dengan amma tak lari mane pun . Tak gitu , Qilah ? HAHA!


Klazmate form1 . Geng mude2 dulu . HAHA!
   
   Mase form 1 , kiteorang ditetapkan kelas ikut bahasa asing yang kiteorang dapat . Time tu , ade 3 kelas . Kelas Smart , Brilliant , Perfect ( Kelas follow name skolah , SBPIT ) . Kelas Smart dengan Brilliant untuk budak2 Bahasa German and kelas Perfect untuk budak2 bahase Jepun . Rindu lahh nak pergi kelas German belajar dengan Herr Asyraf lagi . HAHA! Padahal , selagi boleh mesti nak cari alasan skip kelas German . Dah lame tak kene ayat power Herr . " eh kau , Tipah!" , "Minah , geng kau mane ?" , "Kalau kau tak nak , ha mak kau , naik motor tak pakai bla bla bla" , "kau kapochi , sini kejap ." , "hoi ayam , dengar sini aku cakap!" . 5 tahun kene ayat ni , memang tak de efek langsung dah . Kalau dulu2 , geram gaklah . Lame2 , dah kebal . Tu belum test ayat Sensei , lagi da 'boom . Nasib baik tak amik Jepun . KUIKUIKUI.
Qilah with Fina
malam laz.time jamuan klaz.
   Yang paling heaven gile bile time form 4 . Kiteorang stay in the same class . Jadual time tu memang TERBAIK lah! Lepas lunch free gile kot . Tapi bukan nye reti nak study pun . Boleh pulak melepak kat bilik Badan Perwakilan Pelajar ( BPP ) kat sebelah kelas kite . Kalau lepak2 siapkan homework macam budak lain tak pe gak . Ni siap baring golek2 lagi . Ewah3 . *chop , semua watak berkenaan tu refer kat aku je . dieorg semua rajin2 * Bile kelas addmath dengan Cikgu Yati ha , mule lah cuak masing2 . Kene pancung maut cikgu tu memang konfem A+ terus addmath . WAKAKA. Sebab aku tak penah kena la , tak A+ addmath kott . =(
-geng2 UPM + Atek-
   Yang paling tak boleh blah , bile time orang bace Yassin malam Jumaat uh . Boleh pulak pergi usha orang tidur . Sampai nak pecah perut kau orang gelak kat budak2 yang sengok2 tu kan . Sioot je . Bile time kite pulak sengok2 , maw kene tempeleng AGUNG sape yang gelak2 tu . HAHA! Ingat lagi dowh , bab2 muke makan memang muke kite lah paling advance . Tak payah cakaplah advance tahap ape kan . Sampaikan kalau abang rompong tu lambat angkut nasi je siaplah kene hujan pok pek2 kite . Datang makan je awal , tapi nak angkat kaki lambat sekali . Nak2 nye bile waktu supper . Alahai , sampai kalau boleh mak cik dema tu nak ofer penyapu suruh tolong die kemas2 dema nak tutup dah . Ade sebab kan kite buat cam tu . Sebabnye , nak skip halaqah Al-Mulk . Ish3 , hudoh bebenor perangai .
ni Fatin.Budak 4 flat mtrx Penang uh :)
   Kalau bab2 melepak ni pulak , memang dorm aku lah jadi mangse kan . HEHE! Mane lagi kalau tak P15 . Budak2 dorm aku redha jelah . Dah Ketua Dorm ( KD ) die si FATIN tu . KD aku jugaklah kan . Sebab die dari form 1 satu dorm dengan aku . Nak try tengok tingkap pecah gune jeritan ? Ha , kau buatlah si FATIN tu menjerit . Berderai punye lah !! Dorm aku lah surau , dorm akulah dema *malas turun dema suruh orang tapaukan* , multipurpose lah senang citer dorm aku tu . Sampai kene aim dengan BADAR , ouh ! HAHA! Kelakar je . Bile stay up pulak , memang macam2 gaye lah keluar . Baring kat tempat iron ruang legar lah , stay up tepi kolam sampai time sahur ( tu time PMR ) , bentang tikar tepi tangge lah . Macam - macam ada . Semue semangat nak belajar . Bagus2 . HEE!
wali band - yunk
   Yang sweet gile kan , kite kalau buat jahat mesti berjemaah . BHAHA! tak kire lah . Ponteng prep ke , balik prep awal ke , skip Al- Ma'thurat ke , semayang isyak awal senyap2 , cilok makanan lebih kat dema , skip riadah , banyak lagi lah weyh . Tak muat nak mention kat sini semua . Mentang2 lah tok wan masing2 pesan buat jahat jangan sekali , terus beratus kali kite buat . Ni betul2 mengikut seruan ni . Kalau dalam kelas pulak , every year mesti ade lagu akan jadi lagu tema kelas . Pantang cikgu tak masuk , siaplah komputer dalam kelas tu . Lagu femes kelas kite time form 5 tak silap aku , lagu YUNK - Wali Band . Memang dah macam sakai lah kelas 5 Intelligent tu jadinye . Dok ulang lagu tu beribu kali pun tak bosan . Sambil dengar , sambil sumbat Choki - choki . Tapi , bile exam fever pandai pulak play lagu nasyid je . Ececeh , ni kes takot dapat result lah ni . *kat sekolah , bile result exam keluar akan ditampal di board akademik . Memang malu setepek lah . 1 sekolah boleh tengok result yang KUCINTAEK tu . HAHA! *
-fina-qilah-zati-fadlun-namad-kat TC.abes celebrate besday.
   Aku gembire sebab dapat habiskan sisa - sisa zaman remaja aku ( remaja sampai umur 21 je ) bersame kau orang . Tanpa kau orang suram lah edop aku . No rainbow anymore , gurls . Sekarang semua nye dah berjauhan . Nak lepak2 macam dulu dah susah gile2 . Cuti pun tak same . Cehh! FINA QILAH dengan FADLUN tak pe lagi . Kau orang satu U . Kos pun same dekat UPM uh . FATIN dekat Matrikulasi Pulau Pinang . YANI pulak belajar kat Matrikulasi Gopeng .*sory yani , tak jadi masuk matrik gopeng same2 dengan kau . Aku nak tukar opsyen . Tak maw edop dengan sains dah . Sory sangat2 , dear* Tak pelah kawan , kite tunaikan lah tanggungjawab yang ade dekat bahu kite dulu ye . Nanti ade rezeki kite boleh jumpe lagi . Sumpah sedihh bile ingat time celebrate birthday aku dengan qilah ( sebab birthday kami same date ) kat rumah aku dulu yang sekali dengan NAMAD. Nak sangat mase tu kembali . Time tu jugaklah kite check result UPU kite kan . Selok gile bile masing2 dapat tawaran yang first choice mase isi dulu . Alhamdullilah . .
   No matter what , kau orang tetap THE PRECIOUS THING IN MY LIFE . Duduk same2 kat hostel dari form 1 till form 5 kite semua dah macam adik beradik . Time tu , lagi rapat dengan kawan dari family . Ape2 masalah , kawan tahu dulu baru family . Thanx sebab selalu ade di saat susah senang aku , kawan . :) Aku mintak maaf banyak2 kat kau orang kalau selame ni aku ade TERGURIS hati kau orang .*Ayat aku kan macam PUAKE sikit * AHAHA! Kadang2 aku pun tak perasan yang aku melukai hati orang yang aku sayang . I am not perfect . Sorry for that , buddies . Lastly , aku nak kau orang tahu yang aku sayang kau orang semua sangat2 . Kalaulah esok Malaikat Jibril datang cabut nyawa aku , aku nak kau orang tahu yang aku tak pernah menyesal kenal dengan kau orang b'coz kenangan terindah dalam hidup aku tercipta bile kite bersame . Andai diberi kan emas permata , ku pilih senyuman mu . .chewahh!!


Kelas 5I with Herr Asyraf




Ladies 5I.Ni time malam busana kan.?


p/s : aku dedicate kan lagu sahabat dari Aizat untuk kau orang .

No comments:

Post a Comment