Wednesday, December 1, 2010

My FiXeD AsSeTs ( PaRT 2 )

   Untuk entry kali ni , aku dah decide nak sambung pasal mende yang same cume karaktor je yang berbeza . Fixed assets aku kali ni pulak , ade 3 orang . All of them are female ! Wuhuu.. Now , bia aku introduce la kan name - name yang bakal mengungguli paparan blog aku ni jap lagi . Orang yang aku maksud kan , ADLIN ROSHAIDA , ATIQAH AHMAD , AISYAH UMAIRAH . Dieorang ni lah my sunshine and my rainbow ,taw .


  ADLIN ROSHAIDA . Semanis name die kan muke die. Actually aku kenal die ni before aku masuk jengka lagi dah . Alah sekarang kan dah maju . Facebook sane , facebook sini , sedar2 je dah berdozen kawan berjaye pungut .HAHA! Tapi , tak bermakne lah yang aku pungut kau , beb . Firstly aku tak rapat pun dengan die . Aku start rapat dengan die sebab die selalu join aku stay up kat dining sampai midnight . Yela , aku kan tak pandai akaun so , aku sangatla mengalu - alukan kawan2 yang nak join aku study . Every time kiteorang stay up , alin punye bekalan makanan je mak ai.. Macam loker die tu kedai runcit je . Gile banyak ! Aku akan jadi penolong die yang setia . Bukan tolong ape , tapi tolong makan . FOC , meyh .. Sape yang tak nak . HAHA! Alin ni , baik sangat orangnye . Die selalu caring pasal kawan2 sekeliling die . Selalu tanye dah makan ke belum .Kadang2 alin ni garang gak taw . Macam stepmother pun ade gak . Boleh pulak , tengah2 aku bising die cakap "ish , shadapla ! " AHAHA! Maw terkedu aku skejap . Tapi,sweetla semua tu .Aku ingat lagi , mase malam yang aku baru sampai Jengka tu . Dan2 je kau ajak aku dinner kat luar dengan boys kelas kite . Ayat kau yang xboleh blah " Zati , jom makan kat pagar malam ni . Ngan budak2 laki kelas kite . Aku dah lapar gile , dowh ! " Disebab kan aku pun lapar tahap dewa , aku follow jela . Sampai2 pagar , ramai gile malaun yang memenuhi ruang kedai 2 . Yela , ade football match . MU main lak tu . No wonder la semua kedai tu penuh .


   ATIQAH AHMAD . Die ni sangatlah cute orangnye . Eventhough dah 18 years old kan , tapi muke stil maintain macam childish . Alah , ala2 babyface gitu. HAHA! Dik , please jangan over kembang , okeyh . Die ni pun aku kenal before enroll kat Jengka lagi dah . Just same ways with Alin . Via facebook gak . Tapi , mase dulu kenal gitu2 jela kan .Special about ika ni , die sangatlah suke merakam and also megambil gambar kami 1 kelas . Kalau boleh every single moment lah die nak rakamkan . Teeerbaiklah lu , ika . Sebab tu lah , sedar tak sedar kuantiti gambar aku kat facebook tu almost 300 dah . Ika lah yang rajin tolong TAG aku kat pic2 tu semue .She is the girl who glorify the true meaning of friendship ! She hates all the betrayer in friedship . Bile each kawan die in trouble , die memang tak kan kerek ataupun kedekut nak tolong . Bagi die , yang penting , kawan2 die happy . Bile holidays , ika mesti akan call kawan2 die . Tapi , yang aku peliknye aku lah selalu jadi the last person yang die akan call . Tengah best gelak2 , tetibe tteeeett . *Kredit abes* HIHI . Memang time aku jela jadi macam 2 . Kelakar je . Start die tidur kat bilik aku , die la yang selalu tolong clean up bilik aku tu . Thanx , adik . :) Bile aku nak stay up sampai awal pagi lak , mesti die la yang selalu served aku ngan air nescafe . Terharu sangat ade orang yang care kat aku sampai tahap macam 2 . Nak taw tak , bile time aku kejot subuh Ika selalu complain . Die cakap , " ish , zati ni kejut i macam mendodoi i suruh tido lagi je " AHAHA! 


   AISYAH UMAIRAH . First impression aku bile tengok die ni , alahai sopannye die ni . . Macam takut je nak kawan kan . Yela , aku ni dahla ganas sikit . So , macam in doubt nak ke die ni kawan ngan aku . Tapi ternyate meleset gile tanggapan aku semue tu . Bile dah start kamcing , PERGGH!! Die punye otak lagi gile dari aku ,beb ! Tu belum dengar die gelak lagi . Sekali die gelak , ha maw pecah satu blok A tu . HAHA! Aisyah ni selalu tolong bagi support kat aku. Aku ni selalu sangat down bile belajar akaun . Tak taw lah knape kan . So , bile aku sedih sebab tak dapat catch up mesti aisyah selalu ajar and sometimes sampai korbankan time study die semate - mate nak ajar aku kot . Memang aku hargai gile lah , kawan . Aku ingat lagi mase kite lepak kat taman tenet dulu . Time tu tengah skype ngan capek tak silap . Tibe2 kau datang kat aku muke sedih sangat . Aku plak kompem2 la cuak gile . Bile aku tanye , kau cakap nenek kau baru je meninggal . Aku kaget jap mase 2 . Sorila , maybe kau ingat aku macam buat dono . Tapi seriouslly aku terkejut gile . Sebab sebelum tu kan kau baru cerita pasal nenek kau . Bile time nak balik Kuantan , mesti kite balik same2 kan . Duduk dalam bas "ogawa" tu . HAHA! Sabar jela ..


   Kesimpulannye , aku sangat sayangkan semua kawan2 aku . Bagi aku , korang semue lah mengubat suka duka aku . Aku tak sanggup nak kehilangan korang waima seminit pun . "Andai diberikan emas permata , ku pilih senyuman mu .." Chewah ! Harap2 hubungan kite ni akan melakarkan lebih banyak kenangan manis yang bermakna dalam hidup aku . Ukhuwah fillah abadan abada , insyaallah. .


ladies on the floor .! :)


My Alin n me





My dear Umai ..

No comments:

Post a Comment